Am vorbit cu oamenii din online despre ce cred ei că înseamnă “influencer”

Din 2015 așa am tot auzit această expresie: ești influencer. Nu direcționată către mine neapărat, ci către alți oameni din cercurile în care-mi pierd zilele. De cele mai multe ori m-am gândit că poate înseamnă un om cu mulți urmăritori pe rețelele de socializare, dar unii care s-au autoproclamat nu au sărit de 2000. Alții spun că e vorba despre engagement-ul de pe pagina unde-ți expui viața. Fie că e Youtube, Facebook sau Instagram. Deci ce e până la urmă un influencer dintr-ăsta?

Aparent este noua forma de persoană publică din ultima vreme. Dar dacă mă întrebi pe mine, un influencer e un om care are o meserie mișto, care-i dă o notorietate de o anumită anvergură și despre care oamenii vorbesc, sunt influențați negativ sau pozitiv de ei și părerea lor contează pentru această bulă de oameni said influențați. Asta mi se pare mie că e un influencer. Iar cu privire la numărul de followers, cred că e relativ. Dar cel mai probabil e undeva la peste 10.000, acolo pare un reach mai mare. În speță dacă ai și limita de prieteni atinsă + 10.000 de followers ai o bulă de oameni pe care poți să-i INFLUENCEREȘTI. Cred.

La o primă căutare Internetul zice așa:

internet

Însă subiectul ăsta pare să fie o discuție infinită. De ce? Nimeni nu știe ce înseamnă de fapt.

Am discutat cu o serie de oameni din online despre ce înseamnă cuvântul ăsta aruncat cu atâta lejeritate în anumite personalități online.

Oamenii inteligenți și fetele cu mulți followers

E o discuție amplă pe tema asta. Influensării se pot împărți în mai multe categorii, însă, aparent există două: oamenii inteligenți cu cartea la ei mereu și fetele în chiloți, care au mulți followers. Care dintre ei influențează mai mult, vă las să vă dați singuri seama. Însă există și oameni care cred că influencerii sunt oameni cu păreri irelevante despre orice, dar care au o bulă în care sunt ridicați în slăvi.

Există chiar și partea plină a paharul: sunt oameni cu mulți followers care își folosesc superputerile pentru a-și influența publicul să facă chestii educative și bune, deși nu mai cred în povești cu zâne și curcubee.

Aparent, după o analiză destul de bună a situației influencerilor români, oamenii care au ceva important de spus sunt mai low pe scara asta decât o gagică în sutien și chiloți, cu acid în buze.

Ioana Cristina Negrea: Un influencer e un om care are mai mult de 2 shareuri la un status, și niciunul nu e de la rude de gradul 1. Se împart în două categorii: oamenii inteligenți cu ceva școală în spate și gagicile care-și fac poze în chiloți. Din păcate, ultima primează.

Domnul Raul Gheba: Cred că influncer înseamnă cineva care ia multe like-uri pe Facebook. Ar trebui să însemne mai mult, dar momentan sunt prea puțini influenceri care au ceva de zis.

Când vorbim de influenceri în cazul ăsta, vorbim despre număr de like-uri și share-uri, că doar o poză în chiloți nu poate să influențeze mare lucru. În cel mai bun caz să te motiveze să nu te mai îndopi și să te duci la sală. În cel mai rău caz să îți faci operații estetice să arăți la fel.

Ciucinciu Tiberius: Influencer e unu’ care are păreri despre chestii irelevante, și apostolii lui dau din cap aprobator, când ar fi mai simplu să reacționeze așa:

Aici deja vorbim despre un fel de spălare pe creier prin intermediul rețelelor de socializare. Aproape un cult.

Ingrid Ispas: Înseamnă să îi poți inspira pe alții: prin ceea ce faci, prin ceea ce ești, opinii, stil vestimentar, muzică.

Popularitate de pe net luată prea în serios

Avem parte de următoarea idee: un influencer este un om care-și ia popularitatea de pe Internet prea în serios. Un om care trăiește pe Internet și strânge like-uri, share-uri, dar în viața reală nu are o meserie adevărată și nu face ceva cu adevărat important cu viața lui. Chiar dacă popularitatea unui om este prea tare luată în serios, de el și de alții, omul ăla poate provoca o comunitate și chiar și modul de a gândi al oamenilor, nu doar promova brand-uri și strânge like-uri. Sau cel puțin așa ar trebui.

Andrada Bonea: Termenul ăsta dovedește că luăm popularitatea pe internet prea în serios. Nu știu, pentru mine influencer a fost Martin Luther King Jr., de exemplu, nu pot să asociez nici măcar în glumă titulatura asta cu oamenii care au impresia ca ocupă o poziție importantă în societate doar pentru că promovează produsele anumitor companii sau pentru că primesc multe like-uri.

Lorelei Miheșan: Influencerul este o persoana care schimbă sau provoacă felul de a gândi al oamenilor, nu doar împinge produse către comunitate.

Alexandra Caraulani: Influencerul este omul care poate schimba comportamente, care te poate ajuta pe tine, cel care îl urmărești, sa iei o decizie (de cumpărare spre exemplu). Influencerul are o responsabilitate imensa pe care trebuie sa și-o asume în momentul în care face niște alegeri, și asta pentru ca el poate seta trenduri în comunitatea sa, poate influenta (asa cum ii spune și numele) niște alegeri importante. Influencerul trebuie sa fie credibil, autentic și sa știe despre ce vorbește. De aia nu poți sa iei într o campanie pe alergat, o tipa care are un cuvânt de spus pe beauty și care mai aleargă din când în când. Nu despre asta e Influencerul. Influencerul stăpânește bine un domeniu, e conștient de asta, vorbește despre asta cu comunitatea lui și își asuma faptul ca ce zice, ce face poate reprezenta un model pentru ceilalți.

Oricine poate să fie influencer

Nu trebuie să fii neapărat popular pe Internet sau să ai o mulțume de followers ca să fii influencer, ci să reușești să propagi ceva pozitiv în societate prin acțiunile tale. Mai exact fiecare om este un forum, ca pe vremuri, da, și își împrăștie ideea într-o bulă de oameni, fie că e bună sau rea. Astfel se creează o comunitate și dacă măcar câțiva oameni au reușit să miște ceva în sensul propagat, atunci ești influencer. Cel puțin în bula ta.

Adriana Popescu: Un număr mare de followers nu te face neaparăt influencer. Unii bloggeri de hate de ex-nu pamflet- au o tonă de vizitatori și likes, dar eu mă îndoiesc că sunt influenceri și nici credibili nu-mi par. Dacă oamenii îți cer sfaturi, cumpără sau merg în locuri pe care le văd la tine, iar asta se întâmplă des şi într-un număr destul de mare, atunci da, poți spune că ești influencer. La fel şi în opinii şi atitudini.

Ursu Andrei-Ionuț: Mi se pare că termenul de influencer nu se limitează neapărat la a fi social media famous. Exact cum spune și numele, ar trebui să influențezi cumva o categorie de oameni, un mediu, o generație poate. Adica acțiunile “influencerului” să aibă un feedback vizibil și să se propage în societate. Mai exact, să poți motiva masa de oameni care te urmărește să schimbe ceva atât la ei, cât și la cei din jur.

Edi Enache: Un influencer e un om care îi inspiră și îi influențează pe alții. Aproape orice om care are un profil de Facebook, Instagram sau Snapchat și postează des pe el poate fi sau chiar este un influencer. Depinde de contextul în care privești și de ce postează omul respectiv. Poți să influențezi oamenii din clasă. de la școală, oamenii din birou, din cartier, din oraș, din țară șamd. Nu văd treaba cu influencerii în functie de cifre pentru că sunt o grămadă de oameni care au sute de mii de followers, însă aproape nimeni nu consumă produsele folosite sau recomandate de ei. Iar asta nu se traduce în influență. Pentru că influencerii au valori. Și cred că noi toți ne regăsim în oameni care au valori asemănătoare cu ale noastre sau aspiraționale pentru noi.

Să te pozezi în chiloti sau să-ți faci câte un selfie zilnic nu e o valoare. Poate că apreciem frumusețea fizică, le dam un like și ne bucură ochiul, dar nu cred că ne influențează viețile major. Cred că majoritatea influencerilor vin din underground, din “hipsterime”, au fost underdogs în copilărie și reusesc să fie ei înșiși făra să urmeze turma. Și fac lucruri cumva nonconformiste. Cu toții avem acel ceva care ne face să fim unici, doar că mulți dintre noi nu avem curajul să fim noi înșine. Oricine poate fi influencer.

 Un influencer e ăla care a încercat să-și depășească neapărat condiția


Kimi Pascal: Un “influencer”, pentru mine, este “underdog-ul’. Asta, ața, ca să păstrăm tonul romglez. Adică? Persoana aceea care a pornit de jos, nu neapărat din naștere, ci o persoană care a ajuns în cel mai “low” point al vieții sale și a spus vieții ” Dă-te, că-mi bag…!”. O persoană care a fructificat experientele nefaste și nu a rămas K.O în fața lor. Un exemplu perfect, pentru mine, oarecum și tragic, este Maggie din “Million Dollar Baby”. O chelneriță, deja bătrâioară după standardele societatii, care s-a apucat de box. Long story short, a fost visul ei să boxeze, cu toate piedicile puse de viață și de cei din jur, s-a luptat pentru titlu și a murit din cauza unui accident. Asta mi-a arătat că oricum ne-am trăi viața, de murit, tot murim(CC Coelho) și că indiferent de statutul nostru în societate, indiferent de vârstă, toți ne putem depăși condiția. Deci, pentru mine, un influencer nu este omul care are mii de followers și spune “#Goalz” la orice lucru nesemnificativ, ci persoana care își depășește condiția, își propune și atinge niște teluri, fara să aibă mustrări de conștiință noaptea.

Influencerul e ăla care postează despre orice

Cristina Nemerovschi: Sunt oameni foarte urmăriți în social media care simt nevoia să posteze despre absolut ORICE, atâta timp cât acel orice e pe val, e subiectul despre care toată lumea își dă cu părerea. A fost cutremur? Influencerul respectiv scrie ce a însemnat pentru el treaba asta. Alegeri? 20 de postări despre asta. S-a pierdut un copil în mall? Face o dezbatere pe pagina lui, apoi pe blog. S-au interzis petardele? Treci și scrie despre asta. O babă a alunecat din tramvai? Influencerul trage la răspundere vinovații. Pentru că se CERE. Că publicul vrea ca tu să scrii despre asta. Aici e de fapt problema, cum o văd eu – faptul că la un moment dat, acel formator de opinie devine un sclav al trendului. El nu mai are dorința aia firească de a scrie despre un subiect, ci se simte obligat să o facă. Logic, și ceea ce scrie are de suferit, pentru că se simte atunci când postezi despre ceva fără tragere de inimă. Primul care moare, în cazul ăsta, e umorul.

Radu Dumitru: Influencerul este cel de la care alții preiau idei și principii și le aplică și ei. Discuția adevărată este despre cum ar trebui să fie acest influencer, că nu zice nimeni dacă ideile sunt bune sau rele. Lumea crede că ar trebui să fie “bune”, mergând până la din alea de genul “ești influencer, nu le spune altora să mănânce fast-food, ai o datorie morală!”

So ce e influencerul în final? Un om cu mulți followers sau nu, deștept sau dezbrăcat, trendsetter sau nu, care influențează pozitiv sau negativ un grup anume de oameni prin postări, sponsorizate sau nu. 

Dar ce-ar trebui să fie un influencer? Un om de la care putem să învățăm ceva, indiferent ce e. Makeup, politică, matematică, limbi străine, modă, tot. Aș vrea să am parte de cât mai mulți influenceri cu ceva de spus, nu ce club are cel mai mișto Hugo. Deși, dacă aș afla măcar și asta, tot ar fi ceva.

Comments

  1. Dorin says:

    Influencer-este aceea persoana anonima (banala ) de pe internet care la un moment dat fara sa vrei ori sa iti doresti ,ii intalnesti ideiile cu care rezonezi,iar mai apoi “vraja” ideilor respective te ajuta sa iti revi dintr-o situatie neplacuta ori te mobilizezi catre un scop nobil.

    Pe scurtatura ,influnecerul -persoana care te ajuta fara sa stie ca te ajuta si fara sa stabileasca un pret.In fond pe internet toti ne ajutam si influentam mai mult sau mai putin ,unii o fac in bine altii.

    Comparatia si epitetul este fortat dar poate fii personificat ” psihoterapeutul/a influnecer (banal) de pe internet care te ajuta fara sa stie ca te ajuta”.Asta desigur daca scopurile sunt nobile si “umane”

  2. maria says:

    In caz ca nu stiai, ai aparut pe imgur: /gfgmSFv
    1,800 Views si 15 points, not bad.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *